לאור חומרת התלונות, פנתה המועצה לצרכנות להנהלת הדיוטי פרי בדרישה לשפר את השילוט בחנויות הדיוטי פרי, ולהבהיר את חוקי המכס כדי למנוע פגיעה בצרכנים ולמנוע תשלום קנסות. מיותרים.
בעקבות פניית המועצה בוצעו שינויים בחנויות הדיוטי פרי, וביום 4.11.10 הוזמנה המועצה לצרכנות לפגישה עם מנהל המכס בנתב"ג מר רפי גבאי וערכה סיור בחנויות הדיוטי פרי.
הסיור העלה כי החברה הוסיפה שילוט מאסיבי ונראה לעין, הן בכניסה לחנות ( שלט ענק), הן על המדפים והן ליד כל קופה. בנוסף, על מסכי הפלסמה ליד הקופות מתפרסמת לצד הפרסומות טבלת מכסות הפטור משך זמן מספיק כדי למשוך את תשומת ליבו של הלקוח בקופה.
לגבי המוצרים הנמכרים בהנחת כמות (בשמים, משקאות חריפים וסיגריות ) הוספה מדבקה צהובה בה כיתוב "עבור שני נוסעים מעל גיל 18 – בכפוף לתקנות המכס" .
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי " אנו מאמינים כי מסירת מלוא המידע בעניין מכסות הפטור בחנויות הדיוטי פרי, בכל שלבי הרכישה, במיוחד במסגרת מבצעי הנחת כמות, תאפשר לצרכן לבצע קנייה חוקית ובטוחה יותר. עוד הוסיף עו"ד פלג כי כאשר מציבים הגבלות חוקיות על הגבלות צרכנים בנקודות מכירה, ראוי להביא את הדבר לידיעתם באופן אפקטיבי ולא לסמוך על כך כי הם קוראים את ספרי החוקים. מנכ"ל המועצה מברך על המאמצים שבוצעו על ידי הנהלת הדיוטי פרי והנהלת המכס בנתב"ג להגברת המודעות לרווחת הציבור כולו.